Jom Click!

Thursday, May 16, 2013

Serasi Burger

Malam tadi dah datang balik penyakit malas nak masak aku. Penat sangat kot agaknya. Tu pon nasib baik time balik keje jalan tak jem kalau tak memang nak patah pinggang duduk lama-lama dalam kete.

On the way balik tu terfikir-fikir nak makan apa. Bukan nak masak apa.. heheheh.. dah nama pon malas nak masak kan. Hmm... kalau fikir pasal nak beli makan kat luar ni kene fikir yang Fiqa memang takut nak makan pedas. Kalau makan kat rumah pon memang telur goreng ngan kicap je makanan dia... dari umur dia pandai makan sampai la 8 tahun dah sekarang ni memang itu je la makanan dia.

So fikir punya fikir... aaahhhhhh beli burger je la. Kat Kg. Melayu ni memang Serasi Burger ni je la tempat yang selalu aku pegi kalau nak makan burger. Pada aku burger dia sedap.



Ni menu yang di sediakan. Macam-macam ada.
Tapi aku biasa beli Benjo ngan Burger Daging atau Ayam je.
Heheheheh

Tu Mas tu tengah bakar untuk aku la tu.
Pekerja dia dari seberang.
Bukan owner dia eh...
Pernah jugak aku interview Mas ni
Dia kata siang dia keje buruh binaan, malam keje jual burger ni.
Rajin dorang ni kan sampai buat 2 keje nak cari duit


Preparation untuk order aku la ni
Aku order 2 Daging Special untuk aku dan Hencik Suami
Dan 2 Benjo untuk Fiqa dan sepupu dia
Mana la tau anak sedara aku sorang tu ada kat rumah nanti kang
baik aku belikan sekali kan
kalau dia takde biar kiteorg je yang makan
lalalalala
Oleh kerana Fiqa takut pedas, so memang Benjo kosong je la untuk dia.
Telur dan Mayo je. No sos, no vege

Siap... tunggu bungkus je

Kat sini ada jugak Pau Roslan
Aku rasa kat JB ni Pau Roslan agak popular
Tak tau la Pau ni dah sampai ke luar ke belum
Pau dia lembut dan gebu dengan inti yang lazat
Tak caya? cuba la....
Kilang dia kat ujung Kg. Melayu menghala ke Larkin je tu

Pada sapa-sapa yang nak datang ke Serasi Burger ni, amat mudah.
Kalau dah masuk area Kg. Melayu tu memang senang la nak cari
Landmark yang paling senang ialah Masjid
Serasi Burger ni betul-betul depan masjid ni

Alahai.. teringat nostalgia lama... heheheh
kat masjid ni la aku dan Hencik Suami di nikahkan dulu


Landmark kedua pulak foodcourt yang bertentangan ngan masjid.
Kat foodcourt ni ada jual murtabak yang sangat popular kat Kg. Melayu ni
iaitu Murtabak Azo 96

Dan di sebelah foodcourt tu pulak ada kedar akseseri kete yang besarrrrrrr punya
Serasi Burger tu bertentangan ngan kedai ekseseri ni la


Memang senang nak cari stall burger ni. Selain kat lokasi yang aku tunjukkan ni, Serasi Burger ada beberapa cawangan lain kat Kg. Melayu ni. Yang aku tau, 1 kat depan sekolah agama, dan lagi 1 kat Jalan Utama. See... stall burger pon ada cawangan tau bukan McD je tau ada cawangan. hehehehe



No comments:

Post a Comment