Jom Click!

Friday, May 17, 2013

Deretan HP versi HP sapa paling murah

Semalam sorang kawan aku, Salleh kepoh-kepoh kat sorang kawan aku lagi, Azmir. Hasut Azmir untuk apply rebet HP kat Digi. Dia tunjuk la satu wedsite Digi kat Azmir. Sebab Salleh sendiri tak layak nak apply. Azmir pon layankan je la.... sekali approved beb!!!

Lunch break je Azmir pegi la ambik HP tu kt Digi Taman Molek. Memang dah rezeki dia kan, semua berjalan lancar. Dari dia apply online sampai ke ambik HP tu kat counter rebet Digi tu semua smooth je kan...

Naik je lunch break, meja dia dah macam counter pertanyaan pulak. Ramai je orang kerumun. Tanya macam-macam. Dah la dia duduk sebelah aku... aku pulak yang naik jeles sebab aku tak layak untuk apply kan.. Ok.. nak bagitau ni.. syarat-syarat untuk apply ialah umur bawah 30tahun, ada pendapatan (bekerja), sebab tu dia nak no KWSP kite... tu je kot... So sapa-sapa kat luar sana cepat-cepat la rebut peluang.

Actually ada macam-macam jenis HP yang boleh di pilih. Tapi Azmir ambik yang paling murah je... HP tu FREE.. cuma perlu beli simkad berharga RM50 (internet plan)

Hari ni, pagi-pagi datang masih bercakap pakai HP tu lagi... Meja Azmir masih di kunjungi oleh rakan taulan... hahaah.. macam satu fenomena pulak aku tengok. Tiba-tiba Salleh letak HP baru Azmir sebelah HP aku. Lepas tu dia letak HP dia pulak. Susun ikut kebesaran skrin HP. Pastu kami (aku n Azmir) layankan je la... Kiteorang pon susun la HP-HP kami ikut kebesaran skrin masing-masing. Tak pasal-pasal Salleh kebas jugak Diari Abg Aizol... susun jugak kat situ.. cissss



Inilah hasil deretan HP-HP kami dan diari Abg Aizol yang tak bersalah. hahahahaha


Aku pon ambik la gambar. Dah tersusun cantik kan.... lepas tu kami ambik la HP masing-masing dan balik ke tempat masing-masing.

Dalam sejam lepas tu Abg Aizol bangun dari tempat dia untuk pegi meeting. Dia pusing kiri pusing kanan. Pusing belakang ke tempat Azmir sebab dia duduk depan Azmir.

"Mana diari saya?.... Mana diari saya?..."

Sekali dia tak perasan daaaaaa kami ambik ambik diari di tadi... hahahaha... Ampon bangggggg


** Lunch break tadi rakan taulan yang layak semua serang Digi. Dah macam kilang Nestronics pulak kat sana agaknya ye penuh ngan budak-budak Nestronics. Azmir kata dia happy tengok kawan-kawan happy dapat HP canggih (walaupon tak berapa canggih) dengan harga murah....




No comments:

Post a Comment