Jom Click!

Saturday, September 28, 2013

Resepi : Roti Roll with sausage and cheese #2


Salam,
Hari ini aku nk share satu lagi resepi Roti Roll. Lebih kurang macam  ni cuma yang membezakannya yang ni aku lulur dia ngan serbuk roti. Mari ikut Nasya!!!!! Eh salah pulak... teringat Bananana Squad pulak... Mari ikut aku.... kite tengok apa bahan-bahannya...

Bahan-bahan :

1 paket Sosej
Di goreng

Roti tawar / roti potong
atau apa saje yang korang panggil dia
Di lenyek dan buang kulit
Kalau tak lenyek nanti minyak terkempam di dalam roti.

Cheddar Cheese

Telur + Garam + Lada Sula
Di Pukul.
Tak yah beriya-iya sangat pukul dia.
Pukul ala kadar je

Serbuk Roti
Ni aku tak pakai serbuk roti.
Nak Express kan...
So aku just ambik biskut tawar dan tumbuk
Muehehehe


Cara-cara masak :

1. 'Bentang'kan roti.
2. Letakkan Cheese dan Sosej di atas roti

3. Gulung

4. Celup ke dalam telur
5. Lulurkan dengan sebuk roti
6. Panaskan minyak
7. Goreng Roti Roll hingga kekuningan
Siap di hidangkan




** Tertarik-tarik cheesenya bila di makan time panas-panas. Nikmat, bukan?





No comments:

Post a Comment