Jom Click!

Tuesday, September 17, 2013

Makanan kegemaran saya

Hi Semua... masih ingat saya? Saya Fiqa. Dah lama saya tak bercerita kan? Aritu saya janji saya akan bercerita lagi bila adik saya dah keluar dari perut bonda. Tapi rasanya belum tiba masanya la. Sebab... sebab nak letak gambar adik sekarang adik belum cukup cute la... hehehe.. nanti kalau adik dah cukup cute untuk di tayangkan, saya akan cerita pasal dia ok?

Hari ni saya terasa nak bercerita pasal makanan kegemaran saya. Setiap kali saya makan, mesti saya makan makanan ni. Sangat sedap. Saya kongsi resepi la ye...


Bahan-bahan telur

1 biji telur
secubit lada sula
2 sudu makan kicap manis
2 sudu makan minyak masak untuk menggoreng

Cara memasak


1. Panaskan minyak masak
2. Pecahkan telur terus ke dalam kuali
3. Masukkan kicap manis
4. Masukkan lada sula


5. Kacau macam buat scramble egg
6. Siap di hidang bersama nasi dan kicap


Inilah makanan kegemaran saya. Senang kan? Hari-hari saya makan telur ni. Sedap sangat. Bila masuk mulut, terasa betapa nikmatnya.

Jangan lupa mencuba ye...


** Saya ni senang nk bela.. kasi telur goreng je, hidup la saya

No comments:

Post a Comment