Jom Click!

Sunday, April 21, 2013

Lunch Hari Ini - Sudut Selera Sri Cempaka

Hari ni aku tak masak untuk lunch sebab hencik suami kata nak tapau kat Kempas je. Aku pon ok je, macam la tak biasa tapau kan... kah kah kah...

Aku tak pernah pegi tempat ni. Ni la 1st time dia bawak aku. Itu pon dia kata member dia yang bawak dia datang tempat tu. Tempat tu kat Taman Cempaka, Kempas, Johor Bahru.

Ni la nama kedai makan tu

Bila sampai je... wahhhhh banyaknya lauk pauk pilihan! Saya suka!!! Saya suka!!! Memang rambang mata. Orang pon ramai. Mesti kedai ni memang dah popular kan, cuma aku je tak tau.. kikikiki

Lauk pauk yang ada

Sudut Ulam-ulaman. Sambal Tempoyak pon ada... musim durian la katakan...

Kat bawah ni lauk yang aku beli....
1. Seekor ikan jaket bakar. 
2. Kacang botol dan daun pegaga dengan sambal belacan. 

3. Ulam raja dengan sambal tempoyak. Aku kalau makan ulam raja ni bila ada sambal tempoyak je. Jadi tadi bila nampak sambal tempoyak, mata terus cari ada tak ulam raja. 

4. Ayam Black Pepper

5. Sambal goreng tempe.

Kami memang suka makan kering-kering macam ni. Jadi jangan pelik la bila takde satu pon lauk berkuah. 5 jenis lauk pauk semua ni di campaur dengan 2 kotak nasi putih hanya RM13.00... murah kan? Murah la kot.





** Memang puas makan lunch hari ni sebab dapat makan sambal tempoyak ngan ulam raja tu...




No comments:

Post a Comment