Jom Click!

Friday, April 5, 2013

Kurang Sihat

Orang kata sakit menghilangkan dosa2 kecil. Kalau demam menghilangkan dosa2 kecil x? Kalau iya, alhamdulillah... kurang sikit dosa2 aku.

Aritu bukan main lagi aku melantak ikan pekasam. Sampai 2 pinggan nasi aku bedal. Bangun tido keesokannya tekak bukan main perit. Dalam hati terdetik jugak, ni mesti jap lagi aku sakit tekak. Sampai tempat keje mmg betul la, suara dah lain. Suara aku yg sememangnya tak berapa nk merdu ni makin garau n sengau aku dengar. Tu baru aku yg dengar. Orang sekeliling dengar macam mana aku tak tau la kan. Pastu cakap pon slow je coz macam tak larat. Terasa begitu ayu diri ini bila bercakap dengan perlahan mcm tu... hahahahah

Semalam petang, mata pon dah naik panas. Aku cakap ngan supervisor aku

Aku : Rol, ko dengar suara aku lain kan? Ni aku rasa macam nak demam dah ni...sakit tekak
Dia sengeh je...
Herol : Ni esok nak MC la ni eh
Aku : Dah tentu esok ko halfday. Ada NPI pulak tu. Takkan la aku nk MC
Herol sengeh lagi

Malam tadi time nk tido teringat aku ada beli barli. So aku bangun dan rendam barli tu. Esok pagi2 boleh la rebus. Tak la lama sangat rebus kalau dah rendam semalaman. Rebus ngan gula batu dan halia.

Tak beli sarapan pon arini coz rasa takde mood nak makan apa2.. just tapau bubur barli tu je. sedap jugak bila ada perisa halia ni.

Mata masih panas, tekak n dada sakit akibat batuk2. Pagi2 dh bgtau Herol aku nk g klinik, ambik ubat je...
Nasib baik la klinik tak ramai org. Jadi aku tak menunggu lama dan cepat balik kilang.... terus aku makan ubat.

Doktor pesan jangan minum air batu, jangan makan goreng2 dan makanan berminyak dan jangan makan buah-buahan... aku angguk je


Dapat la ubat ni... tak dpt ubat batuk coz org mengandung tak di galakkan minum ubat batuk, kata doktor

Time lunch dok memikir nak makan apa. Kalau beli nasi campur sure lauk semua berminyak. Last2 g Tesco Tebrau City je makan soto tanpa sambal kicapnya... nasib baik sedap soto kat situ...

Malam pulak tak tau nak makan apa. Takkan soto lagi kot. Hmmmm....


** Tengah sakit macam ni pon masih dok memikir pasal makanan...



No comments:

Post a Comment