Jom Click!

Wednesday, December 18, 2013

Tempat Makan Best : Kubur Cina, Larkin, Johor Bahru - Updated



Hmmm.... memang racing aku bawak kete balik lunch tadi. Mana taknya, lunch hour 1 jam je, perjalanan pegi Kubur Cina dah ambik masa setengah jam. Sebenarnya dekat je. Tapi maklum la trafik kan sukar di jangka. Berpeluh-peluh aku akhirnya sampai jugak ke destinasi.


Sepupu aku Si Mak Buyong Nana tu dah sampai. Dia dari Taman Sentosa dekat la sikit dan mungkin aliran trafik tak sesak ke destinasi. Sampai ke kedai tu aku tengok ramai jugak orang makan kat situ. Kebanyakkannya remaja. Popular jugak tempat ni kan walaupon tersorok. Encik Polis pon ada makan kat situ.


Ni kedai tu...

Gerai ni sebenarnya di bina di depan rumah pemilik gerai ni. sangat simple. Setinggaden (Rumah Setinggan) yang berdekatan dengan Kubur Cina. Malahan aku park kete aku pon dekat dengan kuburan..jeng..jeng..jeng..


Aku park kete aku kat sini...


Lepas dah park kete kat situ, kene jalan sket. Tak la jauh sangat. Tak sampai sepelaung pon. Sepelaung aku la. hahaha...



Ni bakso yang aku order.
Bakso su'un
Ada jugak mihun
Mee kuning
Dan juga megi
Pilih je mi apa yangg korang nak


Ni pulak rojak yang Nana order
Rojak ni Rojak Boyanese Style ye
Nanti ada reseki aku share la resepi untuk korang ok.
Dia lebih kurang macam pecel
Pecel tu menu orang jawa
Yang membezakan Pecel dengan Rojak ni ialah Pecel tu dia ada cekur
Rojak takde letak cekur


Makan kat sini memang la ekonomi ye kawang-kawan.
Harga 1 makanan bermula dari RM4.00

Landmark untuk ke gerai ni sangat mudah walau pon tersorok, gerai ni kat area Larkin.
Kalau korang dari arah Stadium, korang terus ke korang akan lalu Larkin Idaman.
Lepas tu nanti sebelah kanan korang, korang akan nampak Gereja.
Betul-betul depan gereja tu, sebelah kiri korang, korang akan nampak Jalan Pujaan.
Masuk Jalan Pujaan tu, korang terus je.
Jalan je sampai hujung... jalan mati (area berumahan)
korang masuk je jalan mati tu menuju kawan Setinggaden
dan kawasan Kubur Cina
Boleh la park kete kat situ
Pastu jalan sket nanti korang nampak la gerai tu


So sapa-sapa yang nak rasa masakan Orang Boyan,
boleh la pegi ke gerai ni


** Nanti aku akan update gambar gerai tu dan area situ untuk memudahkan korang nak pegi, ok!!!



Aku nk buat sikit update. Aku dah ada gambar macam mana nak pegi kedai kubur cina ni.



Ni la Jalan Pujaan.
Nampak tak Sekolah Foon Yew kat belakang tu?
Haaa.. kat area situ la
Opposite Jalan Pujaan ni ialah gereja


Masuk sampai hujung jalan tu.
Nampak macam jalan mati tapi sebenarnya jalan menuju setinggaden ye kawan-kawan


Haaa dari sini dah nampak tempat korang boleh park kereta.
Jalan tak berapa rata.
So sapa pakai kete lowed tu kene hati-hati sikit ye.


Tiba kat sini belok ke kanan ye untuk pegi tempat park kete tu
Jangan straight... kang pegi rumah orang tu pulak...hahahah



Ok..... boleh park kete kat sini
Tu dah ada kubur cina kat situ...


Korang jalan sampai hujung tempat park kete tu ada kawasan macam turun bukit sket.
Korang turun je bukit tu


Sampai kat simpang ni, korang ambik kiri.
Tengok r si Oci & Iqin telah mendahului kami


Haaa.. Ni la kedainya.
Sempoi, bukan?


Ni antara lauk pauk nasi campur.
Nampak macam lauk pauk yang mak aku selalu masak.
So aku tak rasa.
Ada peluang nanti aku akan cuba pulak nasi campur dia


Ni antara pemandangan depan KEDAI KUBUR CINA
ngehhh ngehhh ngehhh









1 comment:

  1. =) hai salam singgah... baru je try bakso kubur cina ni... kiteorang siap salah lorong time tu... naseb ade direction kt sini.. hihi..

    ReplyDelete