Jom Click!

Monday, December 9, 2013

Resepi : Sambal Ikan Bilis dengan Jering


Dah lama tak makan jering. Macam sedappp je...Macam bestttt je... Macam teringinnn je... Maka aku pon beli la sikit jering. Dalam rm2 je... Aku suka jering masak sambal dengan ikan bilis.

Hencik suami tak berapa suka makan jering katanya. Tapi aku harap dia suka sebab masak macam ni tak berapa nampak sangat jeringnya. Kite cover dia... heheheh... Meh aku tunjuk caranya....


Bahan-bahan :

Jering yang di hiris halus
Ikan bilis
Minyak untuk menggoreng


Goreng kedua-dua bahan tadi


Bahan kisar :
Bawang merah
Bawang putih
Cili Giling

Garam
Aji
Asam jawa
Gula
Minyak untuk menumis


Panaskan minyak
Masukkan bahan kisar
Bila dah naik minyak masukkan garam, aji, asam jawa dan gula


Masukkan ikan bilis dan jering yang dah di goreng tadi
Gaul rata


Sedap di makan bersama nasi
Yang daun-duan tu botok-botok
Berselera sungguh aku makan...





No comments:

Post a Comment