Jom Click!

Tuesday, November 19, 2013

Menghitung Hari


Hmmm... sedih pulak hati aku bila fikirkan mak dan bapak aku. Bukan apa, dorang dah ambik keputusan untuk balik dan menetap di kampung. Kalau kampung aku dekat, boleh jugak aku balik selalu. Ini... kampung aku jauh. Kena naik kapal terbang... kapal laut... dan juga kene ada passport untuk sampai ke sana. Ye... kampung aku kat Bawean, Indonesia.

Dari kecik aku tak pernah berpisah dengan mak bapak aku. Masa aku kecik dorang bawak aku ke sini. Hanya aku sorang. Abang dan kakak aku dorang tinggal kat kampung bersama nenek aku. Dari kecik aku tak merasa ada adik beradik lain. Mungkin korang selalu bergaduh, menangis, bergurau dengan adik beradik. Tapi aku tak pernah rasa semua tu. Sebab aku sorang je kat sini. Dah mak bapak aku takde rezeki untuk beranak kat sini. Nak cakap apa, kan?

Sekarang bila dorang dah tua, dorang nak balik kampung. Menetap di kampung. Abang aku sebagai anak sulung bukan main lagi suka. Ye la, mungkin dia fikir, dia sebagai anak sulung, lelaki pulak tu yang sepatutnya jaga mak dan bapak.

Sekarang hanya ada beberapa hari lagi untuk aku meluangkan masa bersama dorang. Lepas ni tak de la tempat aku nak mengadu dan bermanja. Mak...Ein mintak maaf kalau selama ni ada dosa ein pada mak. Ein tau ein bukan anak yang baik untuk mak. Ein selalu melawan cakap mak. Selalu marah-marah mak. Ein mintak halalkan semua ye mak...Macam tu jugak dengan bapak...Ein mintak maaf... Ein mintak maaf sebab tak dapat jaga mak dan bapak.

 
Semoga ibubapaku selalu berada Rahmat-Nya
Amin....


** In shaa Allah kita jumpa lagi.....

No comments:

Post a Comment